Lauritz Gaugauin fupper bedrager snyder fjernsalg internetauktioner hadeside forside - Historie nr 1 - Historie nr 2 - Historie nr 3 - Historie nr 4 - Historie nr 5 - Historie nr 6

En sandfærdig historie fra det virkelige internetauktionsliv hos Lauritz og Gauguin


X indleverede 10 lot småting hos Lauritz.com. Ni lot bliver solgt til forskellige brugere hos Lauritz.com
Det sidste lot (to små figurer) køber X selv...pris 875.- incl salær.
Dagen efter; kontakter X personligt Lauritz.com og betaler for sit lot, og laver samtidig en aftale om at indsætte lottet (de to små figurer) igen til auktion ....med det samme.
Efter et par uger er figurerne endnu ikke som aftalt sat til salg, derfor rykker X telefonisk Lauritz.com.
Lauritz meddeler, at der må være sket en fejl; figurerne vil straks blive sat til salg.
Ovenstående historie gentager sig nu ca. hver 14. dag... ...og ingenting sker...
...Nå, ca. 3 måneder er nu gået fra indkøbet/indleveringen, da en email fra Lauritz.com gør X bekendt med, at han nu
skylder Kr 2400.- for opbevaring af et lot figurer.
Kr. 2400.- i opbevaringsgebyr for et lot figurer, som skulle sælges, og som Lauritz.com i Århus ikke som aftalt havde indsat til auktion.
Herefter henvender X sig forgæves flere gange personligt hos Lauritz.com , for at få en forklaring på opbevaringsgebyret
Til sidst opfatter de halvtamme hjerner hos Lauritz.com, hvad sagen drejer sig om; de kan godt se at et opbevaringsgebyr på
Kr. 2400.- er vildt uretfærdigt, derfor bliver de enige med sig selv om at nedsætte beløbet til "kun" Kr 1100.-
Trods højlydte protester fra X fastholdes beløbets størrelse af det smilende personale.
X står nu stille og betragter det smilende personalet foran ham; og med et opdager han til sin rædsel
, at personalet hos Lauritz.com minder ham om en tv-film om dybt enfoldige mennesker, der får magt, han husker tydeligt slutningen...
...derfor vil han straks have sine ting udleveret... ....han vil gerne sikre sig selv og sin ejendom...
....mod yderlige enfoldige tiltag fra Lauritz.coms smilende personale.
Men, men, personalet hos Lauritz.com vil ikke sådan udlevere et sådant guldæg (opbevaringsgebyr så længe varen ikke er sat til salg)
så derfor kan X ikke få sine ting udleveret her og nu...men må betale Kr 1100.-
... herefter meddeler det ultra smilende personale til X ....at de ikke kan finde figurerne.
X går nu slukøret hjem...Kr 1100.- fattigere og uden sine figurer, som han jo har betalt flere gange,
....efter ca. 14 dage opsøger X igen Lauritz.com... ...her informerer personalet ham
, at han ikke kan få sine figurer alligevel; da de (figurerne) med al sandsynlighed er stjålet ved et indbrud
for mange, mange måneder siden, ja faktisk forsvandt de tilsyneladende, og med lige så stor sikkerhed lige efter de blev solgt
i sin tid.
Men for at vende tilbage til det nedsatte og betalte opbevaringsgebyr, så spørger X det smilende personale
om ikke dette opbevaringgebyr på Kr 1100.- indeholder en dækning/forsikring i tilfælde af brand/tyveri ect.
Igen svarer personalet meget kvikt, at opbevaringsgebyret kun er for opbevaringen ????

Status

X krævede at få alle sine penge tilbage + erstatning (Betaling for egne figurer + opbevaringsgebyr + værdien af figurerne)
Lauritz.com nægtede at give X nogen penge.
Webdane overtog herefter sagen; X har nu efter 8 måneder fået alle sine penge + erstatning
Lauritz.com har en forsikring, som dækker tyveri og lignende, og den dækkede også i dette tilfælde og i alle andre tilfælde
Ovenstående er endnu et bevis på Lauritz.com`s forsøg på at lave fup/fidus numre med kunderne.

Fortryd dit køb hos Lauritz.com eller Gauguin.dk